Zarządzanie zespołem rozproszonym/zdalnym
Cele szkolenia
Podczas szkolenia „Zarządzanie zespołem rozproszonym/zdalnym” Uczestnik dowie się, czym charakteryzuje się praca w zespołach rozproszonych, jakie są najczęstsze bariery oraz jak zorganizować pracę zdalną dla siebie i swojego zespołu. Przećwiczy „twarde” i „miękkie” narzędzia komunikacji zdalnej oraz zasady stawiania wymagań i egzekwowania zadań we współpracy zdalnej. Nauczy się prowadzić angażujące spotkania on-line z wykorzystaniem różnych aplikacji i narzędzi. Dowie się jak motywować do działania, wspierać pracownika w realizacji celów, a także jak radzić sobie z emocjami i stresem oraz jak budować zaufanie i szacunek w strukturze rozproszonej.
Korzyści dla uczestnika
- Znajomość narzędzi komunikacyjnych i umiejętność budowania ducha zespołu w pracy zdalnej i hybrydowej
- Umiejętność przekazywania informacji w odpowiedniej formie i udzielania informacji zwrotnej
- Efektywne delegowanie i wzmocnienie motywacji pracowników w pracy on-line
- Wiedza jak zarządzać stresem i emocjami w trudnych sytuacjach
Korzyści dla organizacji
- Rozwój umiejętności komunikacyjnych w formule zdalnej
- Wzmocnienie współpracy pomiędzy zespołami z różnych lokalizacji
- Wzrost efektywności zespołów rozproszonych
- Wzmocnienie więzi pomiędzy liderami a pracownikami rozproszonymi
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Lider w zespole rozproszonym
- Zespół rozproszony – mechanizmy, bariery i zalety
- Utrudnienia i ograniczenia pracy zdalnej i hybrydowej z zespołem
- Praca zdalna a praca hybrydowa – różnice, korzyści, wady oraz zasady stosowania, by nie wykluczać pracowników
- Szczególna rola lidera w zespole rozproszonym
- Komunikacja w pracy zdalnej
- Zasady komunikacji zdalnej – blaski i cienie telefonu, aplikacji do video rozmów
- Narzędzia w pracy zdalnej wspierające efektywne zarządzanie komunikacją na odległość – narzędzia do pracy zespołowej, prowadzenia spotkań, przekazywania zadań, itp.
- Efektywne spotkania z zespołem – przydatne techniki i schematy
- Jak dbać o atmosferę podczas pracy zdalnej – praktyczne przykłady
- Menedżer wymaga zdalnie
- Jak wyznaczać i egzekwować zadania
- Delegowanie pracy w systemie zdalnym – sposoby, różnice w zależności od stopnia zaawansowania pracownika
- Jak monitorować pracę w systemie zdalnym
- Udzielanie informacji zwrotnych zdalnie
- Menedżer motywuje i wspiera zdalnie
- Podejście i postawy pracowników wobec pracy zdalnej
- Czym jest motywacja i od czego zależy
- Schemat na motywujące spotkanie
- Metody wzmacniania zaangażowania na odległość
- Motywowanie w zależności od stażu pracownika – od adaptacji po eksperta
- Trudne sytuacje i konflikty a praca zdalna
- Efektywny lider w pandemii
- Czego oczekuje od Ciebie zespół w dobie kryzysu i pracy zdalnej?
- Twój osobisty plan na wzrost efektywności – praktyczne metody organizacji pracy zdalnej
- Higiena pracy zdalnej – jak zorganizować się w domu
- Stres i emocje w pracy, nie tylko zdalnej
- Czym jest stres, jak powstaje i jakie mamy stresory w pracy
- Emocje i ich kontrolowanie a wynik i relacje w pracy
- Techniki radzenia sobie ze stresem krótkotrwałym – oddech i ćwiczenia w miejscu pracy
- Antystresowy styl życia, techniki relaksacyjne
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych, a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z zarzadzaniem zespołem w strukturze rozproszonej (umiejętność).W trakcie szkolenia uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują scenki menedżerskie, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia